Етап уроку Перевірка домашнього завдання
Назва прийому Знайди помилку
Опис прийому
Варіант 1. Якщо матеріал, що
перевіряється, добре знайомий учням, то цей методичний прийом провокує
виникнення ситуації успіху на уроці. А якщо матеріал новий, то успішні
пошуки помилки, присмачені щирою похвалою і захопленням учителя, дозволять
дітям відчути себе дослідниками й експертами.
Учитель у своєму
повідомленні припускається помилок, які слід знайти, або лунають тексти,
в яких явно спотворена інформація або заплутані визначення, маршрути,
послідовність викладу, героям приписують чужі думки і вчинки, даються
невірні тлумачення подій і процесів.
Учитель просить знайти
у висловленому тексті (задачі, завданні) помилки. Можна вказати кількість
помилок. Філологи рекомендують у таких текстах дві-три явні помилки,
дві-три типові, одну малопомітну. Виявлення такої помилки свідчить про глибоке
знання предмета і розвиває критичне мислення учнів.
Приклад
Математика. Фізика. Хімія. Біологія
Учитель дає серію формул або формулювань, серед яких є як
правильні, так і неправильні. Завдання групи - знайти неправильні, довести їх
неправильність і замінити. Наприклад. Невірне визначення: «Прилад, що
дозволяє встановити поверхню горизонтально, називають рівнем».
У результаті роботи учні замінюють на інше: «Прилад, що дозволяє встановити
горизонтальність поверхні, називають рівнем».
0 коментарі:
Дописати коментар