Етап уроку Перевірка домашнього завдання
Назва прийому Тести
Опис прийому
Цей методичний
прийом останнім часом став надзвичайно популярним та має велику кількість
варіацій. Нагадаємо основні характеристики та правила роботи з тестами.
У педагогічній практиці
використовують відкриті та закриті тестові завдання. У відкритих завданнях
учень сам записує коротку відповідь, у закритих він обирає відповідь
з кількох запропонованих варіантів. Робота з відкритими тестами дає
учням змогу виявити певну самостійність, однак вона вимагає багато часу.
Закриті тести
різноманітніші. Одні з них вимагають від учнів лише пригадати вивчений
матеріал, інші перевіряють його розуміння і навіть уміння розв’язувати
задачі.
На
кожному уроці можна використовувати тести оперативного контролю. Невеликі за
розмірами (5-8 запитань), вони можуть здійснюватись у вигляді
диктанту, у цьому випадку перелік
відповідей на запитання записаний на дошці (у закритому тесті). Краще
використовувати два варіанти запитань. Варіанти відповідей, як для кожного
варіанта окремо, так і один перелік відповідей для обох варіантів. Такі тести
мають навчальний характер, тому перевірити їх слід одразу ж після виконання.
Учитель вибірково перевіряє роботи окремих учнів, усі інші тести обробляються
учнями з допомогою взаємоперевірки. Учитель оголошує результати
й аналізує помилки.
Складаючи тести,
необхідно уникати таких недоліків, як одноманітність побудови, недостатня увага
до творчої діяльності, вмінь та навичок учнів, нечіткість формулювання тощо.
Тестове завдання має бути записане у формі, яка відповідає цілям
і завданням тесту. Завдання мають бути розміщені в порядку зростання
складності. Щоб уникнути списування, краще створювати два-три паралельні тести - варіанти однакової форми, змісту
і важкості -
шляхом перестановки та перенумерації відповідей. Умовно тестові завдання можна
поділити на чотири групи за складністю.
До завдань першого
рівня відносять закриті тести, які потребують вибору тільки однієї правильної
відповіді.
0 коментарі:
Дописати коментар