понеділок, 28 серпня 2017 р.

Навчально-методичне забезпечення викладання математики у 5–11 класах загальноосвітніх навчальних закладів в 2017/2018 н.р.


Програмне забезпечення
в 5-9 класах – Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
зі змінами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804  «Про оновлення навчальних програм для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»  
в 10-11-х класах – Навчальні програми з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів  Наказ МОН від 14.07.2016 № 826
Програмне забезпечення (поглиблене вивчення)  
в 8-9 класах – Математика. Навчальна програма для учнів 8–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів Наказ МОН від 17.07.2013 № 983
в 10-11-х класах – Навчальні програми з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів  Наказ МОН від 14.07.2016 № 826
в 5-7, 8-9 та 10-11-х класах  - Математика для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням математики (авт О.Ю.Харік) Наказ МОН від 19.09.2014 №1054
Програмне забезпечення варіативна складова
 «Збірник програм з математики для допрофільного навчання та профільної підготовки» в частині варіативної складової
(упорядники Прокопенко Н.С., Єргіна О.В., Вашуленко О.П.)
видавництво «Ранок», 2011 р.
Лист ІМЗО від 04.07.2016 №2.1/12-Г-440
Ключові зміни змісту навчальних программ
      Навчальні програми модернізовано на компетентнісній основі.
      Розставлено наголоси на формуванні практичних навичок для подальшого їх застосування у реальному житті замість опрацювання великого об’єму теоретичного матеріалу без можливості його застосування на практиці.
       Вилучено деякий матеріал, який не використовується ні для логічного розгортання курсу, ні під час розв’язування задач і не має прикладного значення, звужено межі застосування окремих математичних фактів.
      Зменшено обсяг громіздких обчислень і перетворень.
Наскрізні змістові лінії
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів
      Екологічна безпека та сталий розвиток
      Громадянська відповідальність
      Здоров'я і безпека
      Підприємливість та фінансова грамотність
Більшість задач, що пропонуються учням для розв'язання, повинні мати практичний зміст.
У кінці кожного класу сформульовано певний перелік практичних задач, що можуть виконуватись на уроках.
Виконання навчальних проектів, під час виконання яких учні повинні працювати групами, розділяти ролі, вчитись взаємодіяти в колективі, шукати та аналізувати інформацію, презентувати власні наробки
Приклади тем проектів, що можна запропонувати для учнів наведено у методичних рекомендаціях про викладання математики
Предметна математична компетентність
      формування ставлення до математики як невід’ємної складової загальної культури людини, необхідної умови її повноцінного життя в сучасному суспільстві на основі ознайомлення з ідеями і методами математики як універсальної мови науки і техніки, ефективного засобу моделювання і дослідження процесів і явищ навколишнього світу;
    забезпечення оволодіння математичною мовою, розуміння ними математичної символіки, математичних формул і моделей як таких, що дають змогу описувати загальні властивості об’єктів, процесів та явищ;
    формування здатності логічно обґрунтовувати та доводити математичні твердження, застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач, використовувати математичні знання і вміння під час вивчення інших навчальних предметів;
    розвиток умінь працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту інформацію та її джерела, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки, використовувати отриману інформацію в особистому житті;
    формування здатності оцінювати правильність і раціональність розв’язування математичних задач, обґрунтовувати твердження, приймати рішення в умовах неповної, надлишкової, точної та ймовірнісної інформації.
Вивчення математики у 5–6 класах
      Здійснюється з переважанням індуктивних міркувань в основному на наочно-інтуїтивному рівні із залученням практичного досвіду учнів і прикладів із довкілля.
      Відбувається поступове збільшення теоретичного матеріалу, який вимагає обґрунтування тверджень, що вивчаються. Це готує учнів до ширшого використання дедуктивних методів на наступному етапі вивчення математики.
Вивчення математики у 7–9 класах
      Посилюється роль обґрунтувань математичних тверджень, індуктивних і дедуктивних міркувань, формування різноманітних алгоритмів, що має сприяти розвитку логічного мислення і алгоритмічної культури школярів.
Тематичне планування
      Вилучено теми «Повторення».
      Орієнтовану кількість годин замінено на мінімальну.
      Виділено години резерву, що можна використати для повторення матеріалу на початку та/або в кінці року, збільшення кількості годин на кожну із вказаних у програмі тем.
      Вчитель може змінювати порядок вивчення тем, якщо це не порушує логіку викладення матеріалу.
Навчальний матеріал (Алгебра)
9 клас
      Змінено порядок вивчення теми «Послідовності, прогресії» (тепер вона вивчатиметься раніше).
      Введено тему «Основи комбінаторики, ймовірності, статистики», але очікувані результати її вивчення максимально спрощені.
      Навчальний матеріал (Геометрія)
 7 клас
      Повернуто основні задачі на побудову, але на рівні ознайомлення саме з основними побудовами
9 клас
      З теми «Геометричні перетворення» вилучено навчальний матеріал, що стосується перетворення подібності та площ подібних фігур.
Тематичне оцінювання
      Тематичну оцінку не можна виставляти як середнє арифметичне всіх поточних
      Тематична оцінка виставляється відповідно до важливості видів робіт:
ü контрольна робота (максимальний пріоритет);
ü письмові самостійні роботи;

ü поточна робота;

0 коментарі:

Дописати коментар