Програмне забезпечення
в 5-9 класах – Математика. Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
зі змінами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлення навчальних програм для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
зі змінами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлення навчальних програм для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
в 10-11-х класах – Навчальні програми з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Наказ МОН від 14.07.2016 № 826
Програмне забезпечення (поглиблене вивчення)
в 8-9 класах – Математика. Навчальна програма для учнів 8–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів Наказ МОН від 17.07.2013 № 983
в 10-11-х класах – Навчальні програми з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів Наказ МОН від 14.07.2016 № 826
в 5-7, 8-9 та 10-11-х класах - Математика для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням математики (авт О.Ю.Харік) Наказ МОН від 19.09.2014 №1054
Програмне забезпечення варіативна складова
«Збірник програм з математики для допрофільного навчання та профільної підготовки» в частині варіативної складової
(упорядники Прокопенко Н.С., Єргіна О.В., Вашуленко О.П.)
видавництво «Ранок», 2011 р.
Лист ІМЗО від 04.07.2016 №2.1/12-Г-440
(упорядники Прокопенко Н.С., Єргіна О.В., Вашуленко О.П.)
видавництво «Ранок», 2011 р.
Лист ІМЗО від 04.07.2016 №2.1/12-Г-440
Ключові зміни змісту навчальних программ
• Навчальні програми модернізовано на компетентнісній основі.
• Розставлено наголоси на формуванні практичних навичок для подальшого їх застосування у реальному житті замість опрацювання великого об’єму теоретичного матеріалу без можливості його застосування на практиці.
• Вилучено деякий матеріал, який не використовується ні для логічного розгортання курсу, ні під час розв’язування задач і не має прикладного значення, звужено межі застосування окремих математичних фактів.
• Зменшено обсяг громіздких обчислень і перетворень.
Наскрізні змістові лінії
Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів
• Екологічна безпека та сталий розвиток
• Громадянська відповідальність
• Здоров'я і безпека
• Підприємливість та фінансова грамотність
Більшість задач, що пропонуються учням для розв'язання, повинні мати практичний зміст.
У кінці кожного класу сформульовано певний перелік практичних задач, що можуть виконуватись на уроках.
Виконання навчальних проектів, під час виконання яких учні повинні працювати групами, розділяти ролі, вчитись взаємодіяти в колективі, шукати та аналізувати інформацію, презентувати власні наробки
Приклади тем проектів, що можна запропонувати для учнів наведено у методичних рекомендаціях про викладання математики
Предметна математична компетентність
• формування ставлення до математики як невід’ємної складової загальної культури людини, необхідної умови її повноцінного життя в сучасному суспільстві на основі ознайомлення з ідеями і методами математики як універсальної мови науки і техніки, ефективного засобу моделювання і дослідження процесів і явищ навколишнього світу;
• забезпечення оволодіння математичною мовою, розуміння ними математичної символіки, математичних формул і моделей як таких, що дають змогу описувати загальні властивості об’єктів, процесів та явищ;
• формування здатності логічно обґрунтовувати та доводити математичні твердження, застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і практичних задач, використовувати математичні знання і вміння під час вивчення інших навчальних предметів;
• розвиток умінь працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту інформацію та її джерела, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки, використовувати отриману інформацію в особистому житті;
• формування здатності оцінювати правильність і раціональність розв’язування математичних задач, обґрунтовувати твердження, приймати рішення в умовах неповної, надлишкової, точної та ймовірнісної інформації.
Вивчення математики у 5–6 класах
• Здійснюється з переважанням індуктивних міркувань в основному на наочно-інтуїтивному рівні із залученням практичного досвіду учнів і прикладів із довкілля.
• Відбувається поступове збільшення теоретичного матеріалу, який вимагає обґрунтування тверджень, що вивчаються. Це готує учнів до ширшого використання дедуктивних методів на наступному етапі вивчення математики.
Вивчення математики у 7–9 класах
• Посилюється роль обґрунтувань математичних тверджень, індуктивних і дедуктивних міркувань, формування різноманітних алгоритмів, що має сприяти розвитку логічного мислення і алгоритмічної культури школярів.
Тематичне планування
• Вилучено теми «Повторення».
• Орієнтовану кількість годин замінено на мінімальну.
• Виділено години резерву, що можна використати для повторення матеріалу на початку та/або в кінці року, збільшення кількості годин на кожну із вказаних у програмі тем.
• Вчитель може змінювати порядок вивчення тем, якщо це не порушує логіку викладення матеріалу.
Навчальний матеріал (Алгебра)
9 клас
• Змінено порядок вивчення теми «Послідовності, прогресії» (тепер вона вивчатиметься раніше).
• Введено тему «Основи комбінаторики, ймовірності, статистики», але очікувані результати її вивчення максимально спрощені.
• Навчальний матеріал (Геометрія)
7 клас
• Повернуто основні задачі на побудову, але на рівні ознайомлення саме з основними побудовами
9 клас
• З теми «Геометричні перетворення» вилучено навчальний матеріал, що стосується перетворення подібності та площ подібних фігур.
Тематичне оцінювання
• Тематичну оцінку не можна виставляти як середнє арифметичне всіх поточних
• Тематична оцінка виставляється відповідно до важливості видів робіт:
ü контрольна робота (максимальний пріоритет);
ü письмові самостійні роботи;
ü поточна робота;
0 коментарі:
Дописати коментар