середа, 9 грудня 2015 р.

План-конспект уроку "Відсокові розрахунки"

Урок з математики (6 клас)
Тема: Відсоткові розрахунки.
   Мета: 
·        повторити  види задач на відсотки, способи їх розв’язання;
·         доповнити знання учнів алгоритмом розв’язування задач на відсотки за допомогою пропорцій;
·        розвивати вміння проводити відсоткові розрахунки за допомогою пропорцій, зводити життєві задачі до математичних розрахунків, можливості їх застосовувати в житті;
·        розвивати інтерес до математики, логічне мислення учнів;
·        виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю;
·        виховувати активність, увагу;
·        виховувати відповідальність за результати своєї праці та уміння працювати в  групах, розглядати математику як науку тісно пов’язану з різними сферами діяльності;
       Тип уроку: удосконалення знань, вмінь, навичок.
       Обладнання: підручник, роздатковий матеріал для роботи в групах,  мультимедійна дошка.
Хід уроку:
І. Організаційний етап 
        ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань 
Математична розминка ( відповіді на питання)
·        Як називають соту частину величини або числа?
·        Як знайти 1% від величини?
·        Скільки відсотків становить вся величина? Наведіть приклад.
·        Що таке пропорція? Наведіть приклад.
·        Сформулюйте основну властивість пропорції.
Асоціації на дошці (інтерактивний метод)
-         Діти, давайте з вами складемо квітку з слів, понять. які пов’зані з словом ПРОПОРЦІЯ

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку; мотивація навчальної діяльності 
-         Діти як ви думаєте чи потрібно вивчати відсотки? А можливо можна прожити без них?
-         Відсотки вивчати потрібно, адже вони часто зустрічаються в життєвих ситуаціях
-   - Де ви зустрічали відсотки? (в магазинах, на базарах, при оплаті різних видів послуг, при підрахунку тарифних цін, в роботі виборчих комісій під час голосування, при банківських операціях, їх можна побачити на обкладинці шоколадки, йогурта чи масла, на цінниках у магазинах, в аптеці; на етикетках одягу та інше. )
Ми з вами згадали матеріал, який вивчали в 5 класі, що таке відсоток і як розв’язувати задачі на знаходження відсотків від числа та числа за його відсотком. Сьогодні ми розглянемо, як розв’язувати такі задачі за допомогою пропорцій. Наш урок складається з декількох етапів. Вам потрібно застосувати знання, які здобули на попередніх уроках.
     V. Пояснення матеріалу та засвоєння знань учнів 
  Задача.  Харківська фабрика  «Бісквіт-Шоколад» випускає 60 000 т кондитерських виробів на рік. З них експортує 32% до інших країн. Скільки тонн кондитерських виробів експортує «Бісквіт-Шоколад» за кордон?
-    
Робота з підручником
-         № 791, № 795
-         Звернути увагу!
-Що знайшли в № 791 (відсоток від числа),
- Що знайшли в № 795 ( число за його відсотком)
Акцентуємо увагу, що вся величина – це 100%.
VІ. Хвилинка відпочинку
VІІ. Формування вмінь. Робота в групах. Ігровий момент
Задачі на відсотки використовують багато представників різних професій. Ви майбутнє нашої України. Вам теж згодом прийдеться обирати собі спеціальність. Спробуйте «примірити» одну з професій і попрацювати з відсотками.
(Розділимося на 5 груп шляхом жеребкування)
Правила групи: задача не може бути розв′язана індивідуально; розподіліть роботу так, щоб кожен учасник групи був задіяний в роботі; організуйте спільну роботу;
Памятайте:
·        Робота в групах вимагає від вас поваги один до одного;
Розподіл обов’язків
1.     Складає коротку умову;
2.     Записує пропорцію;
3.     Знаходить невідомий член;
4.     Обчислює;
5.     Виконує додаткові дії (якщо потрібно) та записує відповідь;
6.     Перевіряє розв’язання задачі та визначає доповідача.
Завдання:
1) Розв’язати за допомогою пропорції;
2) Презентувати розв’язання задачі  біля дошки.
За роботу! 
Завдання на картках.
1.     Статист (статист – знає все, чисельність населення, його склад, наприклад віковий, прогнозує зростання та спадання виробництва і т.д.)
№ 1. В селі Одарівка зі 120 будинків 35% користується пічним опаленням, інші обігріваються газом. Яка кількість будинків на пічному опаленні?
№2. В селищі Комишуваха для освітлення центральної вулиці встановили ліхтарі. Через місяць 28 з них, що становить 35% від усіх встановлених ліхтарів - перегоріли. Скільки ліхтарів було встановлено?
№3. На виборчій дільниці № 85 с. Комишуваха  прийняли участь у виборах 927 виборців, що становило 45%  усього виборців . Скільки  виборців с. Комишуваха  не прийшли на вибори?

    2. Фермер
№ 1. Фермер взяв в аренду 200 га землі. З них 26 % він засіяв соняшником. Скільки гектарів землі засіяно соняшником?
№2.  Із посадженого насіння соняшника зійшло 180 зернят насіння, що становить
90 % від кількості посадженого насіння. Скільки насіння соняшника було посаджено?
№3. Цього літа фермер видав на паї людям 180 т пшениці, що становить 40 % всього урожаю. Скільки тонн пшениці залишилося у фермера?

2.     Кухар
№ 1. Щоб замісити пісочне тісто треба брати маргарину 70 % від маси борошна. Скільки треба взяти маргарину, якщо борошна 400 г?
№2. Щоб утворився 9% оцет, кухар взяв 22,5 мл оцтової кислоти. Скільки він отримав 9% оцту?
№3. Під час сушіння виноград втрачає 70  % своєї маси. Скільки кілограмів родзинок отримають із 10 кг винограду?

   4. Швачка
№ 1. Для пошиття новорічного костюма шахової королеви використовували чорну та білу тканину. Білої пішло 1,2 м, що становить 48 % від усієї використаної тканини. Скільки всього пішло тканини на костюм?
№ 2. На ярлику светра написано: Склад – 60 % поліамід, 40 % - ангора. Скільки пішло на светр ниток ангори, якщо маса светра 900 г?
№ 3. В рулоні 50 м тканини. На пошиття одного смокінгу потрібно 5%   тканини. Скільки метрів тканини потрібно для 6 таких смокінгів?

  5. Менеджер з продажу (
керівник, або продавець вищого рівня, який займається реалізацією партій товару)
№1.  До магазину завезли цукор. За перший день продали 70 кг, що становить 20 % привезеного цукру. Скільки кілограмів цукру завезли в магазин?
№ 2. Менеджер отримав авансом 840 грн, що становить 12 % його заробітної плати. Яка заробітна плата менеджера?
№ 3.  На весняному розпродажі ціну куртки, що коштувала 350 грн. знизили на 40%. Скільки коштує куртка.
VІІІ. Оцінювання. Учні, які презентують розв’язки отримують вищу оцінку. Іншим виставляються оцінки після аналізу їх 
ІХ. Рефлексія 

Дерево очікування результатів уроку.
- Мені все зрозуміло. ( Що сподобалось сьогодні?)
- Мені все зрозуміло, але виникали певні труднощі. (Які?)
  -Було нецікаво.
Х. Підсумок уроку 
-         Де частіше всього зустрічаються відсоткові розрахунки?
-         Які методи розв’язування задач на відсотки існують.
Діти роблять висновок
Сьогодні на уроці ми систематизували види задач на відсотки, повторили способи їх розв’язання, вивчені раніше та познайомилися з розв’язуванням задач за допомогою пропорції. Крім того ви переконалися, що знання з математики можуть знадобитися в багатьох сферах життя і їх застосовують представники різних професій.
ХІ. Домашнє завдання
      п.19  № 792, № 796 або скласти дві задачі з відсотками (не повторювати професій,що вже розглянули) .
Ось і підходить до закінчення наш урок. Відсотки ще не раз зустрінуться на вашому шляху, допоможуть у вивченні нових предметів хімії і фізики. Сьогодні всі добре попрацювали на уроці. Дякую за роботу.

1 коментарі: