Етап уроку Вивчення основних понять
Назва прийому «Бачено-небачено»
Опис прийому
Робота з вивчення термінів може проводитись і
в групах. Учні об’єднуються в декілька команд по п’ять-шість осіб. Учитель
вивішує на дошці заздалегідь виготовлений плакат, на якому різними кольорами
великим і дрібним (помітним здалеку) шрифтом «уздовж і поперек» написано 15-20
слів (кількість варіюється відповідно до тематики). Після закінчення наперед
обумовленого часу (40 с або 1 хв) плакат знімається, а команди записують усі
слова, що запам’яталися.
Потім команди
обмінюються своїми записами для перевірки. Командам бажано домовитися вносити
виправлення в чужі записи ручкою іншого кольору. Перевіряючі виправляють
помилки, описки і вписують «не побачені іншою командою слова», після чого
кожний учень перевіряючої команди ставить свій підпис.
Аркуші повертаються
колишній команді -
тепер уже для перевірки перевіряючих. Початковий плакат учитель знову вивішує
на дошку для звіряння та з’ясування можливих непорозумінь. Після цього
визначають переможця. Виграють ті команди, у записах яких виявилося менше
всього помилок і пропущених слів.
Плакати для завдання
«Бачено-небачено» можуть виготовлятися і самими учнями під час уроку. Для цього
один учасник від кожної команди тягне «долю» - квиток з указівкою тієї або іншої
теми.
Кожна
команда протягом установлених 5-8 хвилин готує свій плакат, відшукуючи
потрібні слова в підручниках і словниках. Коли все готово, команди покидають свої
місця, залишаючи там виготовлений плакат, і одну-дві хвилини вивчають плакат
чужої, запам’ятовуючи все, що на ньому написано. А повернувшись після сигналу
на місце, записують побачене, допомагаючи один одному. Потім може проводитися
перевірка записів, так само, як в описаному основному варіанті завдання.
«Бачено-небачено» можна
використовувати як для закріплення пройденого, так і для вивчення нового
матеріалу на уроках з усіх предметів, варто лише змінити зміст плакатів.
0 коментарі:
Дописати коментар